A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Volkswagen korábbi motorsport-igazgatója, Jost Capito azt szorgalmazta, hogy a rali-világbajnokság ne alkalmazzon teljesen elektromos autókat a következő szabályrendszerben.
Jost Capito, a Volkswagen korábbi motorsport-igazgatója, úgy véli, hogy a rali-világbajnokságnak nem lenne szabad teljesen elektromos autókat alkalmaznia a következő szabályrendszerben. A Rally1-es szabályok 2026 végén járnak le, és a 2027-es szabályrendszer kulcsfontosságú lesz a WRC számára, hogy több gyártót vonzzon. Capito szerint a teljesítmény-kiegyenlítési rendszer (BoP) elveti a mostani rendszert, és inkább a belsőégésű motorok mellett állna a raliversenyeken. Egyetért azzal, hogy a rallycrossban az elektromos hajtás jövőbeli megoldás lehet, de a raliban inkább az e-üzemanyagokat támogatná, mivel szerinte a hang nélküli autók veszélyesek lennének a gyorsasági szakaszokon. Capito szerint a különböző versenysorozatoknak és technológiáknak helye van a motorsportban, és a gyártóknak szükségük van az összes fejlesztésre a jövőben.